donderdag 22 maart 2012

Op pad naar het Pieterpad: de voorbereidingen.

Gisteren de eerste passen gezet op weg naar mijn Pieterpad avontuur. 8 Kilometer gelopen met 'bepakking'. Helaas bleek mijn heuptasje niet te bevallen, het belemmert mij in het vrij bewegen en hangt op mijn heupbotten wat pijn gaat doen. De 8 km lopen viel me mee, maar de frustratie over hoe nu verder was wel even teleurstellend.
Eten en drinken onderweg is toch wel belangrijk, dus toch maar weer op zoek naar wat anders. In eerste instantie wou ik geen rugzak, zeker niet aangezien ik niet zo heel veel meeneem. Maar geen enkel heuptasje zat goed, al helemaal niet met mijn drinkfles erin....
Dus toch maar op naar de rugzakken. Daar bleek het volgende probleem: ik heb verhoudingsgewijs een vrij lange rug. Alle kleine rugzakken zijn te kort, waardoor ze enkel aan mijn schouders gaan hangen. Het verschil met een rugzak die wél goed past is gewoon enorm groot.
Na lang twijfelen toch maar besloten voor de grotere rugzak te gaan, een mooie blauwe. Hij heeft een holle (bolle?) vorm als rugpaneel, met als voordeel dat er dus lucht tussen mijn rug en mijn tas komt.

 



Nu is hopelijk alles geregeld en klaar. Als het weer mee wil blijven werken, ga ik zondag mijn eerste stappen op het pieterpad zetten!

Sigrid


Geen opmerkingen:

Een reactie posten