dinsdag 21 augustus 2012

Groesbeek - Gennep

En jawel, vandaag maar weer op pad! Ditmaal stond Groesbeek - Gennep op de planning en iemand was zo vriendelijk om daar een bergje tussen te zetten, de sint Jansberg.

Groesbeek zelf was druk, maar dat laat je al snel achter je. Er volgt een mooi stuk met veel afwisseling tussen klimmen en dalen. De omgeving is werkelijk schitterend en het weer werkt ook goed mee. Tenminste, om 10 uur 's ochtends met 21 graden. Als snel klimt de temperatuur en word het benauwd en klam.
Tijdens een korte pauze haal ik mijn telefoon uit mijn broekzak (die zich aan de zijkant van mijn bovenbeen bevindt) en kom tot de ontdekking dat ik hem toch naar mijn rugzak moet verplaatsen. Ik zweet zo, dat mijn scherm er nat van is!!!

Tijdens de pauze even met andere Pieterpad wandelaars geklets, om daarna mijn weg weer alleen te vervolgen. Ik blijf het lekker vinden, lopen in mijn eentje.

Zoals gezegd is de omgeving mooi, maar de natuur maakt het ook weleens wat lastig. Want wat doe je als er een sterke, gezonde boom staan die niet omhoog groeit, maar horizontaal over het pad heen? Nou ja, dan geef je hem toch gewoon een hekje om op te steunen! Wandelaars eronder langs en klaar:



Het heuvelt hier flink rondom de berg, en dat levert soms steile afdalingen op:



En na dat mooie stuk sta je ineens midden in de velden. Op zich een mooie omgeving, maar twee kilometer rechtuit zonder veranderend uitzicht, gevolgd door nogeens 3 kilometer rechtuit (hoewel het laatste stuk daarvan weer mooier werd) is toch wel wat te veel van het goede. Zeker na de toch pittige etappe op de berg, waarvan je pas merkt hoe hard hij erinknalt als je er weer weg bent.

Maar ondanks dat de vermoeidheid behoorlijk toe begon te slaan, uiteraard toch Gennep bereikt:
In Gennep op de fiets gestapt, nogmaals de sint Jansberg over (géén aanrader op de fiets, tenzij je van mountainbiken houdt) en terug naar de camping.

Deze vier dagen breng ik door op de camping "De Maashof" te Lottum, alwaar ik een authentieke zigeunerwagen huur. Gezien de vele vragen hoe het er uit ziet, hier dus maar wat foto's van mijn verblijf:



Hoe erg zouden ze het vinden als ik de bedlampjes mee naar huis neem? (A)



Nu lekker aan het bijkomen op mijn terrasje, straks nog even wat te eten halen en dan morgen Gennep Vierlingsbeek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten